Plugg

Sitter och skriver på en uppsats men tänkte ta en liten paus för att skriva ett inlägg. Uppsatsen ska handla om rödluvan, vi ska göra om den. Jag har inte skrivit så mycket men har just nu idé stopp. Så jag tänkte publicera den här för att se om ni har några idéer. Annars ska jag plugga Franska, vi har prov på onsdag, det kommer INTE att gå bra!
Men här är uppsatsen i alla fall:

- Rödluvan!
- Rödtott!  De hatfulla rösterna ekade över skolgården, men hon var så van vid att ignorera dem att de bara var ett eko i hennes öron. Hon stod för sig själv i hörnet av skolgården och tittade upp mot himlen. “Snart kommer jag mormor. Bara skolan slutar någon gång så kommer jag.” Hennes mormor, den ända som älskat henne på riktigt hade dött för någon månad sen. Och utan någon mormor att längta till hade hennes liv bara blivit pest. Det hade väl aldrig varit perfekt, men nu var det värre än någonsin. Det ändå som fick henne att fortsätta var hennes löfte till sin mormor. Att gå klart skolan. Det hade nämligen inte mormor gjort, hon hade hoppat av när hon gick i åttonde klass för att börja arbeta på ett kafé. Hennes lön hade varit liten och när hon blev anklagad för att ha tagit pengar och blivit utsparkad gick hon nästan under. Men sen träffade hon flickans morfar och han räddade henne.

Kommentarer
Postat av: Lakritzz

Fan också! Jag kommer att förlora tävlingen! Det här e ju en MYCKET bättre historia än min!!

2009-11-14 @ 17:38:08
URL: http://lakritzzlimstiftet.blogg.se/



Postat av: Filippa

sv; Åh kul! :)

2009-11-17 @ 11:04:38
URL: http://flings.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara mina uppgifter?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0